Assalamualaikum

LEBIH DARIPADA 12K JAWATAN KOSONG DI KERJAKOSONG.CO |  Hi selamat tengahari semua! Korang pun sedia maklum yang sha seorang penganggur since 2019 lagi, jadi sha memang rajin la scroll scroll kat google website - website yang menawarkan jawatan kosong 2020 untuk sha isi.



Korang tahu tak sebenarnya kat Malaysia terdapat lebih daripada 700,000 orang yang menganggur tau! Kadar pengangguran meningkat disebabkan skop kerja yang tidak sesuai dan juga gaji yang rendah. Sebenarnya banyak je jawatan kosong yang wujud kat Malaysia ni, sama ada jawatan kosong tu terkenal atau pun sepi je. Antara jawatan yang sering dicari termasuklah kerja kosong Kelantan, jawatan kosong Terengganu, jawatan kosong SPP dan juga jawatan kosong Sabah. Jwatan - jawatan kosong nilah yang ramai orang cari dan minat, mungkin disebabkan pekerjaan yang menarik dan gaji yang setimpal. 

Kalau korang tengah cari jawatan kosong, korang boleh ke portal KerjaKosong.Co. Di portal tu korang boleh tengok dan pilih jawatan kosong apa yang korang nak dan yang korang minat untuk mohon. Kat portal ni korang boleh cari samada nak pilihan jawatan kosong kerajaan ataupun jawatan kosong swasta. Dengan wujudnya portal ni, memang akan memudahkan korang untuk mencari kerja. Selain  jawatan kosong, di portal ni juga korang boleh dapatkan tips mudah untuk dapatkan sesuatu kerja, tidak kisahlah samaada kerja kosong dari sektor kerajaan mahupun kerjakosong dari sektor swasta.



Kalau sebelum ni korang selalu kecewa dan bengang bila search di google dan mencari laman web pekerjaan namun terjumpa laman web yang kononnya memaparkan jawatan kosong yang terkini padahal hanya memaparkan jawatan kosong yang telah tamat tarikh permohonan atau sudah tidak wujud, sekarang korang boleh terus ke laman web KerjaKosong.Co untuk menyemak jawatan kosong setiap hari! Kalau korang nak mudah lagi, korang boleh bookmark portal kerja kosong ni.

Mudah je kan sekarang nak cari kerja kosong berbanding dulu kena cari di surat khabar :p sekarang korang hanya perlu buka phone dan semak kerja kosong yang ada di portal rasmi jawatan kosong dan terus apply! Semoga dengan perkongsian dari sha ni dapatlah memudahkan korang yang tengah mencari kerja.