Assalamualaikum
PENGALAMAN FIRST TIME MEMBELI DI SHEIN | Hi! baru baru ni saya ada try shopping di satu platform online yang rasanya dah lama ada kat Malaysia tapi saya je yang baru try nak membeli. Jadi harini saya nak kongsikan pengalaman saya membeli di Shein, mana tau ada yang nak membeli tapi takut kan?

PENGALAMAN FIRST TIME MEMBELI DI SHEIN

sebenarnya dah lama dah membeli di patform ni tapi tak berani dan takda benda nak beli sebab for me kalau baju kat situ boleh tahan mahal juga la. pastu masatu nak beli casing tapi niat nak upgrade phone tu dah ada sooo macam takpayah la membazir je hahaha jaadi lepas upgrade phone, masa ni lah nak membeli casing kan :p


jadi disebabkan ada benda yang nak dibeli, saya pun install la aplikasi Shein! memang rambang mata jugak la bila bukak aplikasi tu!

kebetulan semasa saya install tu, bila check time tu ada free shipping! tolong bagitau saya siapa yang taksuka free shippng????! terus pilih dan order tanpa berfikir panjang hahaha~ jadi saya order pada 4 Julai dan barang sampai pada 10 Julai, itupun sebab cuaca. sepatutnya 9 Julai dah patut sampai dah.



bila sampai memang eksited la kan sebab first time. for me, packaging semua okay sebab ada bubble wrap dan barang sampai dalam keadaan elok. tapi korang jangan ingat packaging wow tau, packaging macam shopee tu je.

tapi yang saya suka pasal Shein ni, penghantaran laju! bayangkan daripada China dalam masa 5-6 hari je! kadang kadang beli dari Malaysia pun ambil masa lama macam tu kalau PKP ni kan? haha 

kalau korang tertanya tanya Shein ni bayar guna apa, korang ada banyak pilihan untuk pembayaran maacam online banking, debit card dan juga grab pay. kalau macam saya, saya guna online banking je. pernah dengar yang dorang bagitau jangan guna debit card sebab tak selamat.


korang mesti nak tengok gambar casing saya kan? hehehehe saya beli tiga je kalini :p dan free shipping so total RM13++ macam tu, tapi saya suka satu je yang oren tu hahaha yang lagi du macam nipis so rasa tak selamat :3


dan harini saya bercadang nak beli lagi :p so tunggu haul akan datang~ ok bai!