Assalamualaikum 

SURAT CINTA UNTUK STARLA THE MOVIE (2017) | Hi, semalam sha ada tengok one of my friend update status whatsapp yang dia tengah download cerita ni, cuba teka apa sha buat? sha pun apa lagi! download jugak la haha. oh ya movie ni semestinyalah daripada Indonesia sebab lagu surat cinta untuk starla pun penyanyinya dari Indonesia.


SINOPSIS SURAT CINTA UNTUK STARLA THE MOVIE

Movie ni menceritakan mengenai seorang lelaki yang bernama Hema. Hema ni macam unik sikit la sebab dia masih menulis surat dengan mesin taip datuk dia yang dulu merupakan seorang wartawan padahal sekarang kan dah maju ada whatsapp apa semua. pastu satu hari dia jumpa dengan si Starla. dorang kenal 6 jam je terus jatuh cinta. dorang bahagia sangat walaupun baru kenal. pada satu hari tu, starla ternampak sesuatu yang tak sepatutnya dan starla berubah, dia marah hema sampai pecahkan mesin taip hema. lepas tu masa dorang tengah bergaduh tu, hema ni jumpa something yang melibatkan masa lalu family si hema dan ada juga melibatkan family starla. haaaaaaaa kesudahan dia macam man? kenalah tengok sendiri :p

 SURAT CINTA UNTUK STARLA THE MOVIE

My Honest Review : 7.5/10 - oklah kalau nak layan masa bosan ke tengah tunggu bas ke. cerita yang santai santai takperlu fikir jalan penyelesaian untuk dorang haha. cerita cinta yang ada bergaduh, salah faham dan bersatu semula. diselitkan dengan masalah family yang dulu dulu. sha suka hero cerita ni sebab senyuman dia, yang heroin pulak memang cun melecun. 


"kalau aku jadi bulan itu, aku enggak mungkin bakal bersinar tanpa bintang starla"


"the world can’t shine without the star."