RESEPI MAKARONI CARBONARA PALING MUDAH & RINGKAS


Assalamualaikum

RESEPI MAKARONI CARBONARA PALING MUDAH & RINGKAS | Hi, tiba tiba terasa nak makan makanan itali pulak ๐Ÿ˜‚ biasalah tekak ni memang mengada sikit, padahal tadi dah makan nasi goreng ayam tapi takhabis pun sebab rasa kenyang pastu bila balik teringin nak buat macaroni pulak ๐Ÿ’†๐Ÿป๐Ÿคฆ๐Ÿผ sebaiklah semua bahan dah ada kat rumah ni, senang je uolls buat resepi ni, sekelip mata dah siap


BAHAN BAHAN

๐ŸŒž macaroni ikut berapa banyak korang nak (direbus dengan garam & minyak)
๐ŸŒž bawang merah untuk menumis
๐ŸŒž daging kisar (saya guna yang ramly)
๐ŸŒž 1 tin sos carbonara (prego)
๐ŸŒž Maggi cukup rasa


CARA MEMBUAT KUAH

1. tumiskan bawang hingga naik bau
2. masukkan daging kisar & tunggu daging hampir masak
3. masukkan sos prego & masukkan sedikit air
4. perasakan dengan maggi cukup rasa
5. dah siap ~


sedia untuk dihidang~ sha tambah serbuk lada hitam atas macaroni tu, biar pedas sikit ๐Ÿ˜‚

*macam biasa, masak main campak je takda tetapkan jumlah itu ini ๐Ÿ˜‚
** daging kisar tu mohon basuh elok elok, sha rendam seketika sebab takut berbau
***korang boleh tambah sayur or sayur campur tapi sha takda stok
**** daging kisar boleh digantikan dengan ayam, udang & sebagainya
***** nak tambah cheese pun boleh, ikut korang ok ๐Ÿ˜


9 comments:

  1. pakai sos prego mmg mudah lagi sedap

    ReplyDelete
  2. amboi, rajinnya anak dara ni masak..hehe

    ReplyDelete
  3. lama xmasak hahaha.. sedap tgk

    ReplyDelete
  4. memang mudah ya amat nak masak kan..lagi sedap letak cheese baked atas tu

    ReplyDelete
  5. pinggan tu legend.. Bak sikit.. laparlah pula..

    ReplyDelete
  6. lepas ni masak lebih2 sikit yang.. hulur2 haaa kat
    weols semua hahaha..

    ReplyDelete
  7. simple!
    ptg tadi konon nak buat lasagna. tak jadi, sha.
    puasa. da lepas masak nasi lemak, sambal, etc, keletihan :) ha ha ha ha...
    masukkan balik daging cincang. esok lusa lah.

    ReplyDelete
  8. simple-simple pun nampaksedap tau..

    ReplyDelete