Subscribe to my Newsletter

UJIAN MASING MASING TAKSAMA

Assalamualaikum

UJIAN MASING MASING TAKSAMA | Hi. terfikir nak menulis pasal ni sebab tadi pagi ke hospital sebab bawak makcik ambil darah. sambil tunggu dia kat luar, mata ni melilau je tengok semua orang..

UJIAN MASING MASING TAKSAMA

sebenarnya banyak kali dah, saya suka jadi pemerhati sekeliling termasuklah perhati abang panda yang datang hantar makanan 😅 tengok si anak hantar si emak, si bapa hantar si anak dan macam macam lagi la!

kita ni kadang kadang lupa nak bersyukur kan? kita selalu rasa kita susah padahal bila tengok kat luar lagi ramai susah dari kita. kadang kita demam sikit dah mengeluh, penatlah batuk, selesema tapi kita lupa kat luar sana ada yang tengah berjuang habisan untuk hidup 😭 Allahuakbar!

tambahan time pandemik ni, semua orang susah. ada yang terpaksa diberhentikan, ada yang gaji kena potong, ada yang terpaksa buat banyak kerja. saya yang duduk rumah ni sibuk mengeluh bosan la, takdapat ke mana mana la, itu lah ini lah, padahal makan pakai cukup tapi masih tak bersyukur!

semoga Allah ampunkan dosa dosa kita yang lalu, dan semoga Allah jadikan kita seorang yang sentiasa bersyukur :( aminnn.

disini juga saya nak mohon doa daripada kalian semua, bakal emak mentua saya juga positif covid 19, doakan dia semoga dia sihat seperti sedia kala dan kuat nak hadapi ujian ni, aminnn!

Post a Comment

8 Comments

  1. Betul ujian kita tak sama, kat hospital la tempat boleh bg banyak keinsapan

    ReplyDelete
  2. Betul tu, terima saja ujian yang datang dengan positif...

    ReplyDelete
  3. Semoga bakal MIL fyqah cepat sembuh...
    Awak pun jaga diri...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah syukur jika masih lagi boleh hidup selesa tanpa hutang piutang. kena selalu bersyukur.. semoga bakal emak mentua cepat sihat dan takde simptom

    ReplyDelete
  5. semoga dipermudahkan segalanya..sabar dan be positive :)

    ReplyDelete
  6. Betul tu. Setuju sangat. Ujian dan perjalanan setiap orang tak sama. Semoga kita jadi manusia yang bersyukur sentiasa.

    ReplyDelete
  7. ye btul tu pkah.. kita prcaya stiap org diberi ujian yg berbeza.. inshaAllah smoga dipermudahkan segala urusan.

    ReplyDelete