RESEPI MAKARONI CARBONARA PALING MUDAH & RINGKAS


Assalamualaikum

RESEPI MAKARONI CARBONARA PALING MUDAH & RINGKAS | Hi, tiba tiba terasa nak makan makanan itali pulak πŸ˜‚ biasalah tekak ni memang mengada sikit, padahal tadi dah makan nasi goreng ayam tapi takhabis pun sebab rasa kenyang pastu bila balik teringin nak buat macaroni pulak πŸ’†πŸ»πŸ€¦πŸΌ sebaiklah semua bahan dah ada kat rumah ni, senang je uolls buat resepi ni, sekelip mata dah siap


BAHAN BAHAN

🌞 macaroni ikut berapa banyak korang nak (direbus dengan garam & minyak)
🌞 bawang merah untuk menumis
🌞 daging kisar (saya guna yang ramly)
🌞 1 tin sos carbonara (prego)
🌞 Maggi cukup rasa


CARA MEMBUAT KUAH

1. tumiskan bawang hingga naik bau
2. masukkan daging kisar & tunggu daging hampir masak
3. masukkan sos prego & masukkan sedikit air
4. perasakan dengan maggi cukup rasa
5. dah siap ~


sedia untuk dihidang~ sha tambah serbuk lada hitam atas macaroni tu, biar pedas sikit πŸ˜‚

*macam biasa, masak main campak je takda tetapkan jumlah itu ini πŸ˜‚
** daging kisar tu mohon basuh elok elok, sha rendam seketika sebab takut berbau
***korang boleh tambah sayur or sayur campur tapi sha takda stok
**** daging kisar boleh digantikan dengan ayam, udang & sebagainya
***** nak tambah cheese pun boleh, ikut korang ok 😁


9 comments:

  1. pakai sos prego mmg mudah lagi sedap

    ReplyDelete
  2. amboi, rajinnya anak dara ni masak..hehe

    ReplyDelete
  3. lama xmasak hahaha.. sedap tgk

    ReplyDelete
  4. memang mudah ya amat nak masak kan..lagi sedap letak cheese baked atas tu

    ReplyDelete
  5. pinggan tu legend.. Bak sikit.. laparlah pula..

    ReplyDelete
  6. lepas ni masak lebih2 sikit yang.. hulur2 haaa kat
    weols semua hahaha..

    ReplyDelete
  7. simple!
    ptg tadi konon nak buat lasagna. tak jadi, sha.
    puasa. da lepas masak nasi lemak, sambal, etc, keletihan :) ha ha ha ha...
    masukkan balik daging cincang. esok lusa lah.

    ReplyDelete
  8. simple-simple pun nampaksedap tau..

    ReplyDelete