Subscribe to my Newsletter

LAMBATNYA NAK HABIS 2021

Assalamualaikum

LAMBATNYA NAK HABIS 2021|Hi, im back 🤪 terima kasih atas komen komen yang sangat membina untuk prev blogpost 😊✨


sebenarnya rasa macam dah lama dalam tahun 2021 ni😂 padahal baru 24 hari tapi macam macam dah jadi. mana taknya, tetiba takboleh rentas negeri, eh tetiba PKP satu malaysia 🥴

sebenarnya banyak benda yang bermain difikiran yang mana kadang takboleh diluahkan dengan kata kata... sampai bila Malaysia nak macam ni?

sampai bila kita kena PKP dan duduk dirumah? bayangkan kita memang duduk dirumah, keluar bila perlu. tapi orang lain? 

takpayah kisah pasal orang lain, kita jaga kita. tapi masalahnya sekarang orang lain tu kalau positif ke apa efek kita jugak kan? 😭

saya tengok budak budak yang terpaksa belajar dari rumah ni pun macam tak belajar. dulu kita pergi sekolah pun kadang rasa malas nak belajar, apatah lagi belajar dari rumah? feeling tu takda tau tak...

kurang dari 80 hari lagi dah nak ramadhan. tahun ni pun macam tahun lepas jugak ke... ramadhan tanpa bazar, tanpa terawih jemaah, tanpa moreh? hari raya taksemua ada sebab takboleh rentas negeri?! 😭

sedih bila teringat semua ni, kadang macam takpercaya pun ada. kalau dulu selalu dengar benda macam ni terjadi di luar negera.. kadang kadang berharap sangat bila bangun esok, covid19 dah takda, boleh hidup macam dulu...

semoga semuanya kembali seperti dulu, sembuhkanlah Malaysia ya Allah, sembuhkanlah dunia, angkatlah covid19 dari dunia yaAllah 😭 kami rindu kehidupan yang dulu.....

Post a comment

1 Comments

  1. apa boleh buat.. kita berdoa agar Allah SWT lenyapkan Covid19 ni.. dan hidup kita kembali seperti dulu

    ReplyDelete