Assalamualaikum.

Semasa #MYCYBERSALE2017 haritu, sha ada scroll di FB tetiba nampak chia seed ni RM 7.90 dan FREE POSTAGE! tanpa berfikir panjang, sha terus order haha dan 22 Oktober haritu chia seed sampai yay!


actually datang dalam box tapi semalam malas nak bangun gi ambik box dia haha but sokay, gonna update soon on my instagram (@shfyqhazhr). for those yang taktahu, chia seed ni banyak kebaikan dia, and i gonna share later. the reason why i bought this chia seed is mmmtah hahaha taktaulah kenapa beli, sebab murah kot? perangai macam ni boleh buang tak? beli sebab murah je??? tapi disebabkan banyak manfaat daripada chia seed taksalah kan beli sebab murah ehehehe. 


KEBAIKAN CHIA SEED.

1. Menambah tenaga
Dalam 28g gram chia seed ia membekalkan 4g protein untuk menjana tenaga sepanjang hari.

2. Sesuai untuk pesakit kencing manis.
Kajian menunjukkan Chia Seed sesuai diambil oleh sesiapa sahaja termasuk pesakit kencing manis.

3. Menguatkan tulang
Menurut kajian Chia Seed mengandungi kalsium yang lima kali lebih tinggi berbanding produk tenusu. Bukan sahaja kalsium, Chia Seed kaya dengan phosphorus, mangan dan protein yang penting untuk kekuatan tulang, gigi dan akar rambut.

4.Membantu menurunkan kolesterrol.
Chia Seed kaya dengan fatty acid omega 3 dan 6, serat dan protein. Kombinasi ini membantu menurunkan kolestrol tidak baik (LDL) dan meningkatkan HDL.

5. Menolong Mengurangkan Berat Badan
Chia seed yang sememangnya kaya dengan serat (fiber) yang mengenyangkan. Disamping ia membantu melancarkan sistem penghadaman. Ia membantu menyingkirkan toxin dalam badan

6. Kaya Protein
Chia Seed juga mengandungi protein yang tinggi. Oleh kerana kandungan protein yang tinggi maka chia seed bagus untuk mereka yang sedang menjalani program diet tertentu.

7. Kaya antioksida
Antioksida membaiki sel yang rosak dalam badan, melindungi sel-sel itu dari binasa, melambatkan proses penuaan dan seterusnya membantu mengurangkan risiko kanser.

8. Kaya serat.
Membantu mengatasi masalah kesukaran membuang di bilik air






UPDATE 26/10 : got another chia seed from signaturemarket. patut tak sha buat giveaway??!